TIME Magazine stapt in op de Bitcoin (BTC)-trein

Het Amerikaanse opiniblad ‘TIME Magazine’ heeft een plan uitgerold om educatieve videoseries over crypto valuta’s te maken in samenwerking met Grayscale.


Educatieve crypto videos

De CEO van Grayscale, Michael Sonnenshein, maakte deze nieuwe ontwikkeling op Twitter bekend. De samenwerking tussen Time Magazine en Grayscale komt voort uit het idee om crypto liefhebbers in te lichten over crypto door middel van nieuwe educatieve videoseries. Deze Tweet laat zien dat de nieuwe videoserie later deze zomer zal worden uitgerold. Daarnaast benadrukt het dat de video een volledige uitleg van de crypto wereld zal geven.

Venzo onthulde Sonnenshein dat Time Magazine ermee heeft ingestemd om hiervoor in Bitcoin (BTC) betaald te worden. Daarnaast gaat het de Bitcoin op zijn balans houden. Dit geldt tevens ook voor de president van Time, Keith Grossman. Het eeuwenoude mediabureau gaat de nieuwe videoserie produceren. De nieuwe deal laat zien dat Time Magazine zich heeft aangesloten bij de horde van bedrijven die de Bitcoin op hun balans opnemen. MicroStrategy, Tesla Inc., Square en anderen zijn enkele van de bedrijven die de Bitcoin de afgelopen tijd hebben omarmd.

Een paar weken geleden plaatste TIME een vacature waarin ze op zoek zijn naar een nieuwe Chief Financial Officer (CFO) met een duidelijk criterium dat de sollicitant vertrouwd moet zijn met de Bitcoin en andere cryptoc valuta’s. Dit impliceert dat het bedrijf al geruime tijd belangen in de crypto wereld heeft. Evenzo verkocht het bedrijf later drie van zijn covers als NFT’s op SuperRare.